het hypnose vliegwiel voor ondernemers en Booking.com

Booking.com Dit bedrijf werd 22 jaar geleden opgericht door een student van de universiteit in Twente.

Per etmaal worden via Booking.com 1,5 miljoen kamers geboekt. In 2019 maakte het bedrijf met 17.000 medewerkers in 70 landen maar liefst 4,9 miljard euro winst op een omzet van 15 miljard.

 Hoe dit bedrijf zo succesvol is geworden leg ik uit aan de hand van het vliegwiel. Het zijn de 8 aspecten waarop Booking.com goed scoort en dat zorgt voor een groeiend bedrijf.

 Het eerste aspect is Visie. Elk bedrijf heeft een visie en een missie. Een visie is het doel van de onderneming. Je moet voor jezelf weten wat het hogere doel is, maar dit ook uitdragen naar de mensen die voor je werken.

Bij Booking.com is de visie: Wij willen het voor iedereen (vakantiereiziger en zakelijke reiziger) makkelijker en efficiënter maken om een accommodatie te boeken, waar ook ter wereld. Dit is ze gelukt met behulp van o.a. een super handige app.

Het tweede aspect is Geld. In een onderneming moet geld verdiend worden, anders is het niet levensvatbaar. Booking.com verdient zijn geld door een fee te pakken op elke boeking die gedaan wordt. Ze binden hun klanten door een “genius” concept aan te bieden. Hoe vaker je boekt hoe meer korting of extra’s je krijgt.

Communicatie is het derde en een belangrijk aspect. Hoe communiceer je met je klant en laat je weten welke oplossing je hebt voor hun probleem. Bij Booking.com zorgt men dat door een juiste communicatie mensen naar hun platform komen. Door marketing, vooral online. Google maar eens op “ vakantie…” en booking.com staat bovenaan je lijst met mogelijkheden.

Ze geven miljarden uit aan marketing. Je krijgt na een boeking ook direct een bevestiging met allerlei informatie hierin. Wat je een veilig gevoel geeft.

Her vierde aspect is Leiderschap: Zelf verantwoording nemen om in beweging te komen en andere meekrijgen in jouw plannen. Booking.com is leider geworden op de online reis-boekingsmarkt door het maken van een platform waar aanbieders en reizigers elkaar kunnen ontmoeten. Door dit door te trekken over alle landen zijn ze marktleider geworden.

Het aspect Lef is het vijfde aspect en deze is zeker aanwezig bij booking.com. In het begin waren de mensen namelijk heel sceptisch over het concept.

Ze hebben lef getoond om toch door te zetten en wereldwijd het concept uit te rollen.

Ze geven meer dan 2 miljard uit aan advertenties….hier is ook lef voor nodig!

Doen is het zesde aspect. Er werken op dit moment 17000 medewerkers in 70 landen. Deze mensen hebben allemaal een routine ontwikkeld om elke dag ervoor te zorgen dat Booking.com zijn visie nastreeft

Het aspect Kwaliteit tonen ze door solide technisch systeem neer te zetten. Dit werkt 2 kanten op. Positief voor de aanbieders van accommodaties als voor de afnemers.

Booking.com helpt (nieuwe) aanbieders van accommodaties aan meer cliënten door ze een platform te bieden waardoor ze een groot bereik krijgen. Hierdoor kunnen zij hun bedrijf laten groeien.

Door de mogelijkheid van het verkrijgen van recensies kunnen ze hun positie versterken. En dit werkt ook andersom, om een hogere rating te krijgen doen accommodaties hun best om goed te scoren.

Het laatste aspect is Energie. Vakantie is een al een positieve energie en iedereen wil zorgeloos reizen. Booking.com helpt hierbij ook door een soort “verzekering” te geven dat alle accommodaties/ bedrijven betrouwbare partners zijn.

Wil jij het hypnose vliegwiel ook toepassen op jouw bedrijf en bekijken hoe er meer winst voor jou te behalen valt? Neem dan contact met mij op.

Intake inplannen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top
0 Shares
Share
Share
Tweet