1. Ze zien concurrentie als bedreiging
2. Angst voor risico’s
3. gebrek aan investeren in groei
4. moeite met delen en samenwerken
5. Focus op tekorten in plaats op mogelijkheden
In principe is ons lichaam geprogrammeerd om te denken in tekorten. Hierdoor denk je dat je geen tijd hebt, klanten niet op je zitten te wachten en dat diegene vast niet zit te wachten om met jou te praten. Hierdoor maak je jezelf kleiner, je vraagt een laag tarief en je wordt onzeker.
Als je de abundance mindset omarmt dan geloof je dat er voldoende is voor iedereen. Er is genoeg tijd, genoeg geld, genoeg talent. Dit zorgt ervoor dat je vooruit blijft kijken, en meer succes kan behalen en dat je niet blijft hangen in beperkende overtuigingen.
Dit zorgt voor groei van jezelf en je onderneming. Je kan de wereld met deze mindset met optimisme en dankbaarheid tegemoet treden.
Maar sla niet door, negeer niet de risico’s en verlies de realiteit niet uit het oog.
Maar ik raad iedereen aan denk vanuit de abundance mindset want er is genoeg voor iedereen ook voor jou en je bedrijf