Heb jij weleens erover nagedacht waarom en op welke wijze het zo welbekende winkelwagentje tot stand is gekomen?
Waarschijnlijk niet, simpelweg omdat we niet beter weten. Wanneer je boodschappen gaat doen kies je deze vooral wanneer je veel nodig hebt, en heb je maar een paar dingen nodig dan kies je doorgaans een mandje.
Nou, heel lang geleden was daar een eigenaar van een kruidenierszaak, meneer Sylvan Goldman. Alhoewel, lang geleden? Nee dat valt wel mee hoor, ik heb het hier over 1934. In ieder geval kwam hij tot de zeer teleurstellende conclusie dat zijn klanten stopten met winkelen wanneer het mandje te vol en te zwaar werd.
Hij bedacht toen, de winkelwagen! En je zou toch denken, booming business! Nope, dus niet…want niemand nam het wagentje om zijn of haar boodschappen in te doen. Dat was raar, vreemd en men voelde zich ook echt onzeker hierin.
Totdat Goldman met een fantastisch idee op de proppen kwam. Hij huurde een groepje acteurs in en liet hen allemaal met een winkelwagentje door de winkel lopen. Daarmee liet hij zijn echte klanten zien hoe handig de karretjes waren. Maar hij nam er vooral hun onzekerheid mee weg. Toen zij namelijk al die andere mensen een winkelwagentje zagen gebruiken, volgden ze dit voorbeeld meteen. En Goldman zelf? Die werd multimiljonair als uitvinder van de winkelwagen.
De clou van dit verhaal?
Jouw prospects zijn onzeker, zeker wanneer er niet goed duidelijk is wat je doet, wat het voor waarde heeft.
Hoe maak je dit duidelijk? Wees simpel, wees duidelijk. Wees zichtbaar en het allerbelangrijkste, zorg er ook voor dat je recensies hebt. Zoveel mogelijk zodat jouw prospect ziet dat wat jij te bieden hebt door vele anderen is gebruikt of ervaren en dat de resultaten fantastisch zijn!