Ik wil je heel graag een advies meegeven die jij in geen enkel marketingboek terug zal kunnen vinden: Help je klanten een stap verder, en doe dat gratis!
Je wilt natuurlijk als ondernemer graag klanten aantrekken en dat kan soms best moeilijk zijn, zeker wanneer je net start. Dat komt simpelweg doordat je nieuw bent.
Mensen kennen jou namelijk nog helemaal niet of nog niet goed genoeg.
Verbinding
Wat jij eigenlijk wil bereiken, is dat mensen al geraakt of geholpen worden voordat zij jouw product of dienst hebben gekocht. Verbinding met een potentiële klant is heel erg belangrijk. Men wil dat gevoel van vertrouwen kunnen hebben in jou en zo ook in je product en/of diensten.
Door je klanten gratis een stapje verder te helpen, geef je ze die mogelijkheid om jou dus ook beter te gaan leren kennen.
Waardevol
Keyword in dit hele verhaal is waarde. Dat wat jij te bieden hebt aan je klant heeft waarde, dat wil je delen, daar wil je de klant al een stukje van meegeven, laten proeven als het ware van wat jij voor diegene kunt betekenen.
Het gevolg is dat wat jij te bieden hebt maar ook jij zelf als waardevol wordt ervaren.
Volgers en fans
Als jij structureel waarde weggeeft, heb je een grotere mogelijkheid tot een grote lijst van volgers en fans die je gaan vertrouwen en dan ook graag iets bij jou willen kopen wanneer jij dit aanbiedt.
Jij doet zaken door dingen weg te geven, en in mijn optiek is dat de beste manier van marketing.
Het is absoluut omdenken, want in een wereld waarin we juist leren niet altijd van alles weg te geven, werkt dit toch anders. Kijk maar naar jezelf en wat er bij jou nodig is om iemand te kunnen vertrouwen.
Katten en bomen
Om het vertrouwen te hebben in een product of dienst die iemand aanbiedt. Jij wilt toch ook meer van diegene kunnen zien, meer weten wat diegene aanbiedt en zo ook ervaren of dat wat er gezegd wordt ook waarde heeft voor jou?
Het is als het ware de kat uit de boom kijken. En…doen we dat niet allemaal?
Wanneer je er zo in gaat staan zal je ook gaan begrijpen waarom dit de juiste wijze van ondernemen is. Jij leert je potentiële klanten kennen en zij jou!
Hoe meer jij geeft, des te meer er terugkomt: “Doing business by giving instead of taking”