Er is niks beters en belangrijker dan die klanten die echt met je weglopen. Die klanten die dan ook reclame voor je maken omdat zij zo goed behandeld zijn door jou.
Hoeveel je ook adverteert, er is echt niks dat hier tegen op kan. Want deze klanten zorgen er ook automatisch voor dat je nieuwe klanten krijgt. Zij worden gewoon doorgestuurd naar jou door hun enthousiasme en zeer goede ervaringen.
Wat is in deze nu belangrijk om te doen?
1) Zorg er in ieder geval voordat je klanten goed op de hoogte houdt van alles, bijvoorbeeld door middel van social media. Dit kun je doen door regelmatig waardevolle content te geven waarin je ook tips en eventuele adviezen in opneemt.
Op deze wijze hou jij je klanten betrokken bij alles wat je doet en zijn zij ook op de hoogte van al het nieuwe dat jij doet of gaat doen. Je houdt hiermee je klanten “warm” en zo ook hou je ze in het zicht.
2) Vraag je klanten om een recensie te schrijven. Dat kun je of zelf plaatsen op je website, maar zij kunnen dat ook doen op Facebook, linkedin of Google Mijn Bedrijf. Hiermee maak je het weer social proof mee.
Wanneer iemand op zoek is naar jouw dienst of product, is dit vaak één van de eerste dingen waar naar gekeken wordt!
3) Wanneer je iets belooft, maak dit ook waar! Kun je dit niet garanderen, maak dan ook geen beloften!
4) Denk even goed na over hoe jij je klanten behandelt en stel jezelf dan ook hierbij de vraag: “Behandel ik mijn klanten zoals ook ik behandelt zou willen worden?”
Wees daar zeer alert op, want is dit niet zo, pas dan de nodige veranderingen toe. Belangrijk is dat jij hier echt 100% voor gaat en jouw klanten dat ook zien en voelen. Door hier alert op te blijven kun je ook waar nodig steeds weer nieuwe verbeterpunten in aanbrengen.
Deze punten kunnen een wereld van verschil maken in je onderneming. Ik zou zeggen, ga ermee aan de slag!