Ben jij het ook zo zat om steeds te moeten leuren om klanten? Dat je elke keer opnieuw op pad moet om aan je klanten te komen?
Zorg er dan voor dat je keypartners krijgt!
Keypartners zijn diegenen die jou aanbevelen. Stel, in mijn geval ben ik ook hypnotherapeut. Wat handig zou zijn is dat er een arts is die mensen in sommige gevallen doorverwijst.
Maar het kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld dat jij als coach contact zoekt met boekhouders. In gesprek gaat en laat weten wat jij doet. Bijvoorbeeld ondernemers helpen die vastlopen en coaching nodig hebben.
Dit is weer een andere wijze om je diensten in te zetten. Maar zeker heb je ook hier een mooi verhaal nodig. Het is heel belangrijk dat je ook laat zien dat jij waarde biedt maar ook waardevol kunt zijn voor je keypartner.
Je laat duidelijk zien dat jij een toegevoegde waarde bent, en eigenlijk ga je hiermee een soort van samenwerking aan. Onderschat niet hoe belangrijk dit voor je onderneming kan zijn en hoe anders je klantenverloop zal zijn.
Want het is natuurlijk wel even een heel ander gevoel en een hele andere energie om gebeld te worden door prospects omdat ze doorverwezen worden naar jou, dan keer op keer iets te moeten verzinnen en hiermee te gaan leuren,
Denk er maar eens over na voor jezelf wat beter zou voelen voor je.